פרוייקט מבנה לשימור

נתיב המזלות ביפו

פרויקט מבנה לשימור, הכנת תיק תיעוד לדירה ברחוב נתיב המזלות ביפו- לקבלת היתר שיפוצים נרחבים בדירה. פרויקט מאתגר בסביבה אדריכלית שהייתה חדשה עבור החברה, בה נדרשנו לבצע סריקות ברזולוציה גבוהה ובאפס שטחים מתים על מנת להכין תוכנית מידות מדויקת, אשר תשקף את המבנה ואת האלמנטים השונים שהתווספו והשינויים שבוצעו בדירה ובמבנה, במרוצת השנים אחורה.

הסריקה עם מכשיר ה-BLK360, אפשרה סריקה בחללים קטנים וצפופים כגון חללי אחסון קטנים מעל תקרה צפה,  וכן חללים גדולים ומרוחקים הן לחזיתות המרשימים של המבנה והן בחלל הגג המשותף לכלל הדירות במבנה.  

ענן הנקודות נבנה באופן שיטתי ומושכל בעבודת השטח, על פי מפלסים שונים, על מנת להקל את תהליך העיבוד של הענן הסופי, וכן הקלה בניקוי רעשי רקע הנוצרים בעת יצירת הענן בשטח (מפגש קרני הלייזר עם זכוכיות, מראות ועוד) עם תום תהליך העיבוד והניקוי של ענן הנקודות, החלה עבודת חילוץ המידע הגלום בענן בתוכנת האוטוקאד ויצירת תוכניות מפורטות לטובת תיקי התיעוד אשר נדרשנו להגיש ללקוח. 

יש משהו ממגנט בתהליך סריקת הלייזר התלת ממדית של בניין לשימור, בטכנולוגיה החדשה.   משחק פאזל מורכב, אשר דורש לא מעט ריכוז להשלמת החלקים של הסריקה, עד לקבלת התוצר הממודל הסופי, ומשם לשרטוט קפדני בתוכנת אוטוקאד. הקווים והגיאומטריה האדריכלית דאז, מתגלים במלא יופיים. החיתוכים והפילטרים המתקדמים, מאפשרים לספר את ההיסטוריה של הבניין ולחשוף את פגעי הזמן בדיוק רב. 

לפעמים אני מוצא את עצמי, חותך את הבניין מזוויות שונות, ס”מ ס”מ, במשך שעות ארוכות, ו”קורא” בשקיקה את הסיפור של המבנה לשימור.